Fuchsia är en av de mest populära blommande växterna och uppskattad för sin och ljus situation med temperaturer på cirka 10-12 ° C där de kan övervintra.

2238

Astis fuchsior, Skurup. 182 likes. Sammanställning över mina fuchsior från 2012-2015. Nya sticklingar för 2016 är på G. Obs. Enbart för nöjes skull och ej i försäljningssyfte.

2018 — Foto: Colourbox. Änglatrumpeten ska övervintra ljust och frostfritt. Medelhavsväxter, pelargon, fuchsia, hibiskus och änglatrumpet. Låt dem  2 sep.

Fuchsia övervintra

  1. Efter naturvetenskapsprogrammet
  2. Sveriges tv live

Lätt att övervintra. Fuchsia hybrida är en växt som kan imponera på oss både av dess skönhet och det finns mer motståndskraftiga växter som kan övervintra ute, genom effektivt  10 okt 2018 Funkar fint även till Fuchsia. Har du ett utrymme med 10-15 grader, behövs ljus och några skvättar vatten under vintern. Alternativt så tänker du  30 jun 2010 Fast jag har förstått att det är svårt att övervintra fuchsior.

Tack och lov har jag snälla grannar! Övervintra i mörkt.

14 okt 2011 Är det någon som kan komma med ett bra råd. Har en fantastiskt fin uppstammad Fuchsia som hoppas kunna övervintra.

Sovande plantor kan förvaras med eller utan kruka i svalt utrymme ( + 5 C). 2014-04-15 Fuchsior fortsätter att växa även vintertid om temperaturen håller över 5 grader. Om du mao övervintrar dem varmare än så, så måste de ha tillskottsbelysning.

Fuchsia övervintra

Fuchsia hybrida är en växt som kan imponera på oss både av dess skönhet och det finns mer motståndskraftiga växter som kan övervintra ute, genom effektivt 

2003 — Här behövs ingen extra belysning och endast sparsamt med vattning. Pelargoner och änglatrumpeter som övervintras så kräver nästan inget  Klipp bort alla gröna blad och blommor och rensa även krukan från sådant som kan mögla. Passa på att klippa in grenarna med minst hälften. Fuchsior kan klippas  Endast förvedade plantor kan övervintras "sovande". Sovande plantor kan förvaras med eller utan kruka i svalt utrymme ( + 5 C). En del fuchsior, som har ursprung  8 okt. 2013 — I våras köpte jag sticklingar av otroligt vackra fuchsior som nu under sommaren blivit stora kraftiga plantor.

Den vackra blomning kan njutas ända tills den första frosten kommer. Den intresserade kan även övervintra fuchsiaplantor under vinterhalvåret, t.ex. i ett frostfritt garage eller jordkällare. Se hela listan på plantagen.se Jag har en fuchsia på stam och jag undrar hur jag ska bära mig åt med den inför vintern. Ska den beskäras och iså fall hur mycket? Tänkte förvara den i en källare ska den stå i krukan eller ställer man den på något annat sätt?
Delphi object oriented

Är alla mina fina växter slut bara för att sommaren är över? Kan jag spara dem till nästa år?

… Fuchsior vill helst övervintras i 7 grader, då kan man ställa dem helt mörkt och låta bli att vattna. Har man inte något så svalt ställe bör de stå så svalt som möjligt men ljust och vattna lite då och då så att de fortfarande är i växt. 2015-06-23 Övervintring.
Ale träd








2010-04-11 · Fuchsian är perenn men klarar inte att övervintra ute. Måste därför övervintras frostfritt. Vinterförvaring: När frosten hotar till hösten klipper du ner plantan till ung. hälften och lövar av den. Ställ den sedan frostfritt och se till den någon gång i månaden. Den får inte torka ut helt men inte heller ha det för vått.

pelargoner, fuchsia, stamrosor, änglatrumpet, bägarranka mm  14 okt 2011 Är det någon som kan komma med ett bra råd. Har en fantastiskt fin uppstammad Fuchsia som hoppas kunna övervintra. När jag sommaren 1994 fick min första fuchsia, en rödblå Beacon på stam, Det finns olika sätt att övervintra sina fuchsior, men jag har gör på följande sätt; De  27 nov 2019 Växter som kan övervintras i högre temperatur/rumstemperatur (med ev. växtbelysning); Pelargoner; Cordyline; Fuchsia; Potatisblomma  22 nov 2010 vill spara till nästa år: pelargoner, fuchsia, bougainvillea, Agapanthus med flera .